Webinar z Martą Marczak, strategiem marketingowym

Temat:

Po co dzisiaj ludziom marki?

Termin:

17 sierpnia 2021 r., godz. 11:00 – 12:00

„Po co dzisiaj ludziom marki?”

Nasz świat składa się z historii, każdego dnia ludzie opowiadają sobie życie, nadając mu sens.
Bogactwo narracji tworzy kulturę, w której jesteśmy zanurzeni. Jej częścią są także marki, one również snują swoje historie – jeżeli robią to w sposób ciekawy, wiarygodny i poruszający, taki który dotyka tego co dla ludzi ważne, mają szanse nawiązać z nimi relacje. A jeżeli dodatkowo ich działania (w tym np. sam produkt i sposób jego powstawania), wspierają opowieść, to relacja ta może przerodzić się w więź, której rezultatem będzie lojalność.
Często mówiąc o lojalności mamy na myśli wierność klientów wobec marek, tymczasem jest to relacja dwustronna, ponieważ marka swoim klientom również jest winna lojalność – dotrzymanie składanych obietnic, działanie w zgodzie z deklarowaną misją, ale także dopasowanie do zmieniających się oczekiwań.

Obecnie, jako cywilizacja, mierzymy się z zupełnie nowym wyzwaniem – jesteśmy w momencie próby naszej wiedzy i solidarności, wiele pojęć zmienia swoje znaczenie. Doświadczenie pandemii COVID-19 odciśnie piętno na wielu aspektach naszego życia – jak będzie ono wyglądało „po”, tego jeszcze nikt dokładnie nie wie, ale już dzisiaj możemy wskazać, które z dotychczasowych narracji kulturowych słabną w jego obliczu, a jakie zyskują na znaczeniu.

Dlaczego warto o tym pomyśleć z perspektywy zarządzania markami? Ponieważ marka i konsument są częścią tej samej kultury i chcąc budować porozumienie między nimi, warto przyglądać się zmieniającej się tu i teraz hierarchii wartości.

Spotkanie zostanie przeprowadzone za pomocą narzędzia Teams.

Marta Marczak

strateg marketingowy

Marta Marczak

Z wykształcenia socjolog, od 19 lat strateg marketingowy. Badając zmieniające się zjawiska kulturowe oraz potrzeby konsumentów wspiera budowanie silnych, angażujących marek. Autorka strategii pozycjonowania oraz innowacji produktowych dla wielu wiodących marek w sektorze FMCG, doświadczony facilitator sesji strategicznych i kreatywnych, wykładowca Szkoły strategii Marki SAR. Od 4 lat odpowiada za pracę i rozwój Zespołu Strategii Marki w PwC.