Seminarium: Jak budować markę w nieustannie zmieniającej się rzeczywistości?

Pandemia wpłynęła na dotychczasowy porządek kształtujący rynek produktów i usług. Konsumenci zmienili w istotny sposób swoje zachowania zakupowe, np. sięgając częściej do sklepów internetowych, zmieniając częstotliwość dokonywanych zakupów oraz kryteria decyzji zakupowych. Przy tym coraz wyraźniejsze stają się znane trendy takie, jak np. patriotyzm konsumencki czy zero waste, a także kształtują się nowe, których jeszcze w pełni nie uchwyciliśmy i nie zdefiniowaliśmy. Reakcją przedsiębiorstw na taki stan rzeczy jest zmiana strategii marketingowych, w których należy ująć nowe kanały dotarcia do klientów, ich aktualne zainteresowania, potrzeby oraz skłonność do ponoszenia wydatków. Uwzględniając te zmiany, nie wystarczy przy tym jedynie reagować na sytuację bieżącą w grze rynkowej jest ten, kto myśli w perspektywie długofalowej, podąża za klientem znac panujące trendy, a nawet stara się być krok przed nim i przewiduje nadchodzące. Nie jest to łatwy proces, jednak podczas warsztatu i wcześniejszej prelekcji będziemy go chcieli ułatwić i pomóc w odpowiedzi na pytanie – jak zbudować strategię marketingową zgodną zarówno z trendami jak i własną wizją rozwoju? 

Prowadzący

Marta Marczak

Marta Marczak

Marta Marczak, z wykształcenia socjolog, od 19 lat strateg marketingowy. Badając zmieniające się zjawiska kulturowe oraz potrzeby konsumentów wspiera budowanie silnych, angażujących marek. Autorka strategii pozycjonowania oraz innowacji produktowych dla wielu wiodących marek w sektorze FMCG, doświadczony facilitator sesji strategicznych i kreatywnych, wykładowca Szkoły strategii Marki SAR. Od 4 lat odpowiada za pracę i rozwój Zespołu Strategii Marki w PwC.