AMBASADORZY KONGRESU FIRM RODZINNYCH

Tytuł „Ambasador Kongresu Firm Rodzinnych” przyznany został nieprzeciętnym osobom, które reprezentują wyróżniające się przedsiębiorstwa rodzinne, mają interesującą osobowość, pozytywny wpływ na otoczenie społeczne i biznesowe. Zaszczytną rolę Ambasadorek/Ambasadorów Kongresu Firm Rodzinnych pełnią:

Agnieszka Browarny 

Prezeska Zarządu Huty Julia w Piechowicach, historycznej huty szkła kryształowego w Karkonoszach na Dolnym Śląsku.  

Agnieszka Browarny 

Skończyła studia magisterskie z Komunikacji Społecznej i Badania Rynku na Wydziale Socjologii Uniwersytetu Wrocławskiego oraz studia podyplomowe na WSB we Wrocławiu.  

W latach 2006 -2022 roku pełniła funkcję dyrektorki zarządzającej w rodzinnej firmie prowadzonej przez ojca. Jej projektem strategicznym było wprowadzenie usług z zakresu turystyki przemysłowej, dzięki którym wzrosła rozpoznawalność marki i znaczenia dziedzictwa szkła. Nieszablonowe działania w obszarze designu przyniosły efekt w postaci „odczarowania” wizerunku szkła kryształowego i zdobycia nowych odbiorców. Jest również współautorką wielu projektów łączących nowoczesne wzornictwo i   stare rzemiosła. Należy wspomnieć nagradzane zestawy stołowe „Polski Stół”, produkty szklane „HopOnTop”, czy kolekcję biżuterii „Julia” Anny Orskiej. Wskazują one na ważną rolę Huty Julia jako kreatora nowych funkcji szkła szlifowanego i rozszerzania wpływu marki na obszary lifestylowe.  

W pracy zawodowej najbardziej cenię możliwość kreacji i sprawczość w działaniu. Interesuję się mindfulness. Jestem mężatką, mam dwie córki. 

 

KOLGASS SP. Z O.O. 

Firma Kolgass, jako właściciel huty szkła kryształowego JULIA i dystrybutor wielu innych marek, jest największym dystrybutorem szkła kryształowego w Polsce. Dzięki wieloletniej współpracy z producentami w kraju i zagranicą, mamy możliwość prezentowania szerokiej gamy produktów, które z wielkim powodzeniem prezentujemy na wielu targach krajowych i zagranicznych. 

Katarzyna Osadkowska 

Współwłaścicielka i Członkini Zarządu Osadkowski Sp. z o.o.  

Katarzyna Osadkowska

Od 15 lat zaangażowana w firmę rodzinną – odpowiedzialna za obszar HR, PR i wizerunek. Absolwentka SWPS w Warszawie na kierunku Społeczna Psychologia Informatyki i Komunikacji. Jako pasjonatka psychologii biznesu, porusza w swoich wystąpieniach temat równości i różnorodności w kulturze organizacyjnej, w tym realizacji przez kobiety swoich ambicji zawodowych, także w kontekście firm rodzinnych. Od 2020 roku zarządza Hotelem Jakubus oraz działalnością związaną z prowadzeniem ośrodka jeździeckiego, w którym odbywają się m.in. ogólnopolskie zawody jeździeckie, Mistrzostwa Polski, czy międzynarodowe zawody Silesia Equestrian. Ośrodek wielokrotnie zdobywał tytuł najlepszego organizatora zawodów jeździeckich w Polsce. 

W swojej pracy, kierowanym biznesie lubię możliwość kreowania otoczenia i tworzenia wartości dodanej w różnych aspektach biznesu. Dzięki temu, że firma stworzona została na bazie bliskich mi wartości – praca z ludźmi na co dzień dostarcza wielkiej satysfakcji. Możliwość kreowania fajnego miejsca pracy to olbrzymia przyjemność, ale też duże wyzwanie. 

Prywatnie lubię spotkania z bliskimi, podróże i poznawanie różnych kultur od strony kuchni i architektury. Doceniam dobry design, a zarazem prostą formę w różnych aspektach życia. 

 

OSADKOWSKI SP. Z O.O. 

Głównym obszarem specjalizacji Osadkowski Sp. z o.o. jest obsługa sektora rolnego. Firma zatrudnia blisko 500 pracowników w całej Polsce oraz generuje przychody rzędu 1,5 mld PLN rocznie. Po 25 latach zrównoważonego rozwoju, w 2016 roku stery firmy przejęło drugie pokolenie rodziny – trójka rodzeństwa, aktywnie zaangażowanego w zarządzanie spółką. Obecnie firma rozwija innowacyjne projekty związane z produktami na bazie bakterii oraz budujące przewagę konkurencyjną rozwiązania w obszarze e-commerce. Firma dzięki sprawności organizacyjnej, doskonałym wynikom i najlepszym standardom zarządzania została w 2022 roku laureatem globalnego programu firmy Deloitte – Best Managed Companies. 

Ewelina Pisarczyk 

Prezeska Zarządu MP Majster-Pol Sp. z o.o.  

Ewelina Pisarczyk

Absolwentka Wyższej Szkoły Dziennikarstwa im. Melchiora Wańkowicza w Warszawie – dziennikarstwo, specjalizacja prasowa oraz studiów podyplomowych Innowacyjne Zarządzanie Firmą Rodzinną na SWPS w Warszawie. Ukończyła kursy: SWPS w Warszawie Szkoła Trenerów – Trener Biznesu oraz IBD Business School – (CBM) Certificate in Business Mentoring. Obecnie studiuje na Akademia im. Leona Koźmińskiego – Executive MBA – edycja 63. Mentorka z ponad 6-cio letnim doświadczeniem. Pracowała z przedsiębiorcami w kryzysie w ramach międzynarodowego projektu Early Waring Europe. Odbywała szkolenia w Polsce, w Brukseli i Barcelonie. Wciąż zaangażowana w projekt EWE w roli osoby współtworzącej ponadnarodową Mentor Academy. Specjalizuje się w obszarach sukcesji (zarówno z perspektywy sukcesora, jak i nestora, ma na swoim koncie kilka procesów reverse mentoringu), przywództwa kobiet oraz wzmacniania młodych przedsiębiorców. 

Na co dzień pełni funkcję Prezeski Zarządu firmy produkującej chemię budowlaną, która w szczytowym momencie zatrudniała ponad 100 osób i generowała przychody powyżej 10 mln euro.  W trakcie swojej kariery zarządzała wszystkimi działami, w tym produkcją i R&D. Odpowiadała za relację z kluczowymi klientami, zarówno z Polski jak i z zagranicy, osobiście tworzyła rynek na produkowane wyroby w Danii i Irlandii. Przez kilka lat była współwłaścicielką oraz sukcesorką w tej spółce, co dało jej wiele okazji do zrozumienia i zgłębiania istoty sukcesji MŚP, które to zagadnienie stało się jej pasją. Twórczyni bloga sukcesorka.pl traktującego o emocjonalnych aspektach sukcesji. Od niedawna członki Rady Programowej Fundacji Firm Rodzinnych, z którą jest związana od wielu lat. Ambasadorka inicjatyw skierowanych do firm rodzinnych m.in. Kongresów Firm Rodzinnych organizowanych przez Wyższą Szkołę Bankową, panelistka oraz uczestniczka wielu webinarów, warsztatów oraz spotkań traktujących o przedsiębiorczości, sukcesji, roli i pozycji kobiet w branży budowlanej. 

Moją największą pasją i motorem życiowym jest rozwój we wszystkich możliwych płaszczyznach życia. Jestem otwarta na zmiany, uwielbiam poznawać świat i nowych ludzi, z ciekawością podchodzę do wszystkiego, co mnie spotyka w życiu.  

 

MP MAJSTER-POL SPÓŁKA Z O. O.  

Firma od 1998 roku, producent chemii budowlanej.  

Aleksander Pitura

Wytwórca lodów, szkoleniowiec, wynalazca.

Aleksander Pitura

Wytwórca lodów, szkoleniowiec, wynalazca. Wcześniej twórca start-upów w branży IT. Z gastronomią związany od 2017 roku jako właściciel Pijalni Czekolady Royal Berry. Stworzył nowe receptury na czekolady pitne oraz koncept ich serwowania przygotowywania na świeżo przy kliencie, za pomocą urządzeń napowietrzających czekoladę przed jej podaniem. W tym czasie powstał także prototyp urządzenia (opartego o automatykę i pompy perystaltyczne) służącego do precyzyjnego dozowania mleka, śmietany, alkoholu itp. z funkcją chłodzenia i opcją „clean in place”. Od 2018 roku wytwórca autorskich lodów sprzedawanych pod marką Royal Berry. Rok później rozpoczął projekt aplikacji do projektowania lodów opartej o sieci neuronowe, która początkowo oparta o założenia bolońskiej szkoły lodowej, była poszerzana o wiedzę z licznych badań naukowych i opracowań. W 2021 roku aplikacja została zaprezentowana podczas targów Expo Sweet w Warszawie i dostosowana do wymogów klientów m.in. w Kanadzie, USA, Indiach, Indonezji, Kolumbii. Obecnie aplikacja jest sprzedawana na całym świecie pod marką myGelato.eu oraz nteliGelato.com.  Równolegle został zaprezentowany autorski wynalazek GelatoGrip.com (w Polsce chwytak.net) do wyjmowania kuwet lodowych typu pozzetti, który ułatwia codzienną pracę w lodziarni. W 2022 roku marka Royal Berry została sprzedana. Obecnie skupia się wyłącznie na rozwoju aplikacji, badaniach, szkoleniach lodowych i opracowywaniu receptur lodowych na zlecenia lodziarni. 

– Przede wszystkim, w swojej pracy lubię wymianę doświadczeń z innymi producentami lodów. Stałe zdobywanie wiedzy, którą można przetworzyć tak, aby ułatwić życie klientowi końcowemu, który otrzyma ją w znacznie bardziej przystępnej formie. Lubię usprawniać codzienne czynności, procesy technologiczne i tworzyć „life hacki”. Wolny czas przeznaczam na samodzielne wyprawy turystyczne. Moje główne zainteresowania to poznawanie kultur i freediving.  

 

DGL Aleksander Pitura 

Firma od 2001 roku, zajmuje się projektowaniem lodów autorskich, realizuje szkolenia lodowe oraz rozwija aplikację receptury.net

Dominika Wajnert 

Członek Zarządu w firmie Wajnert Meble. 

Dominika Wajnert

Karierę zawodową rozpoczęła w firmie rodzinnej jako jedno z trojga dzieci założycieli firmy. Początkowy kierunek edukacji, magister filologii włoskiej na Uniwersytecie Jagiellońskim, wynikał z pasji do kultury, kuchni i stylu „dolce far niente”. Skierowanie w stronę biznesu rodzinnego zmieniło również kierunek edukacji. Dziś jest także absolwentką Sprzedaży na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie oraz Marketingu na Akademii Leona Koźmińskiego. Ciągły rozwój i praca nad umiejętnościami jest dla niej ważna, dlatego nadal kształci się w zakresie przywództwa strategicznego m.in. w Ican Institute. 

Firma rodzinna pozwoliła jej na stopniowy rozwój i zdobywanie potrzebnych umiejętności pełniąc różne funkcje w firmie od specjalisty w dziale marketingu, kierownika salonów sprzedaży, aż po Członka Zarządu odpowiedzialnego za finanse, HR, sprzedaż kontraktową i rozwój firmy. 

Pełniona obecnie funkcja daje jej możliwość kontynuowania tradycji rodzinnych, rozwoju branży meblarskiej na arenie krajowej i międzynarodowej, jak też budowanie silnego biznesu rodzimego.  Zaangażowana w pełni w życie codzienne firmy odpowiada na jej potrzeby i wyzwania, szukając nowych szans na jej dalszy rozwój.    

W pracy i biznesie największą przyjemność sprawia mi wspólne osiąganie zamierzonych celów. Mam ogromną satysfakcję kiedy udaje nam się zbudować silne zespoły radzące sobie w trudnościach dnia codziennego. Poczucie jedności i rozwój umiejętności naszych pracowników to dla mnie kluczowe kwestie, dzięki którym praca sprawia mi przyjemność. Prywatnie interesuję się samorozwojem i jogą. Zgłębiam metody pracy nad sobą i ciałem, dążąc do  work life balance i poczucia radości z każdego dnia. Możliwie często podróżuję, poza kochanymi Włochami, uwielbiam również kraje Ameryki Południowej. Dalekie podróże dają mi lepszą perspektywę na to co robię, a poznanie innych kultur uczy i ubogaca mój światopogląd. 

 

FIRMA WAJNERT MEBLE SP. Z O.O.  

Firma od 1985 zajmuje się produkcją i sprzedażą mebli. Rozwija zarówno markę własną oferującą wysokiej jakości meble wypoczynkowe oraz meble hotelowe oraz produkuje meble dla renomowanych marek światowych. Posiada dwa profile produkcji meble tapicerowane i meble twarde. Zatrudnia ponad 600 pracowników. Wielokrotnie nagradzana za produkty i sposób prowadzenia biznesu. Zajmuje czołową pozycję wśród największych producentów mebli w Polsce. 

Footer veresion 1